Historiek

Walter Quintens richtte na 15 jaar activiteit als zelfstandig ondernemer in de hotelbranche, op 1/7/1977, een boekhoudkantoor op die in eerste instantie de boekhouding verrichte van de drie hotelexploitaties (Hotels Melbourne, Thevenet en Les Etoiles). Allen gelegen in de Koningstraat te Oostende. 

Klein begonnen in de Torhoutsesteenweg 183 waar amper plaats was voor twee personen werd al vlug uitgekeken naar ruimere kantoren. Enkele huizen verder in de Torhoutsesteenweg 179 was er plaats voor de verdere uitbouw en daar waren wij als één van de eerste boekhoudkantoren die de klantgegevens verwerkten via een computer. Het aantal medewerkers groeide uit tot vier. Telkens werd uitgekeken om de snel groeiende computerverwerking te optimaliseren.

In 1990 werd verder uitgebreid met de aankoop van het gelijkvloers en het eerste verdiep in de Torhoutsesteenweg 219. Op 1 juli 1995 vervoegt Michel Quintens het kantoor. Als pas afgestudeerde "Master in de Accountancy" aan de Economische Hogeschool Sint-Aloysius (EHSAL) te Brussel werkt hij zich vlug in de steeds moeilijker wordende materie van boekhouding en fiscaliteit. Het aantal medewerkers groeit verder uit tot zes.

Steeds op de uitkijk om de dienstverlening verder te verbeteren werd in 2003 overgegaan tot de aankoop van het gelijkvloers links en rechts van de bestaande gebouwen zijnde de nrs. 217 en 221.

In mei 2004 werden na een verbouwingsperiode van 18 maanden de huidige ruime kantoren in gebruik genomen. Op heden hebben wij nu reeds zeven medewerkers die ten alle tijde tot uw dienst staan.

Ons ten zeerste bewust van de problematiek van het parkeerprobleem in de Torhoutsesteenweg zijn wij overgegaan tot de aankoop van het pand met nr. 213. Na renovatiewerken en het aanleggen van een inrit is er nu een ruime parking voor onze klanten en medewerkers. 

Niet alleen beschikken wij nu over een zeer ruime infrastructuur en een "up to date" computersysteem maar waren wij het eerste boekhoudkantoor in de regio die "ASP" (Application Service Provider) ter beschikking stelden van haar klanten. Reeds 8 jaar werken wij intens samen met Exact-on-Line en dit tot grote tevredenheid van tientallen klanten. Sinds kort is het ook mogelijk om al uw documenten in te scannen en door te sturen naar ons kantoor voor geautomatiseerde verwerking. Meer info vindt u op onze "Portal" (Klik op het logo "Portaal").

home
portaal
Tel +32 (0)59 50 48 20
Fax +32 (0)59 70 60 19
Erkenning BIBF : 70147972
E-mail informatie@ostenddata.be